Пандемія і карантин змушують задуматися навіть прагматиків. Здавалося б, гуманітарні питання не повинні турбувати виробників і підприємців, але це велика помилка. Головна мета роботи будь-якого підприємства, прямо або опосередковано, полягає в тому, щоб працювати на добробут суспільства. Ми замкнуті в одній глобальній системі і COVID-19 показав, що це тендітна система, яка потребує інновацій.
Компанія Stalone проаналізувала можливі наслідки COVID-19 для промисловості, і ось до яких прогнозами ми прийшли:
Криза і нестабільність, які вже наступили, будуть посилюватися, але це тільки в короткостроковій перспективі, ресурсів у світу досить для того, щоб перегрупуватися і переорієнтуватися.
В процесі переорієнтації виникне потреба в диверсифікації партнерів і постачальників. Українські виробники порівняно недавно вже були шоковані, коли руйнувалися торгові і робочі зв’язки з сусідом. Щось подібне зараз чекає весь світ, тепер компаніями треба буде ставати відкритими до співпраці з різними постачальниками, диверсифікувати можливі ризики. Для багатьох невеликих підприємств це створить можливість працювати з великими гравцями, до яких раніше було просто не дотягнутися.
Зміниться виробництво і філософія його організації. Акцент на автоматизацію більшості процесів і на технічне переоснащення стане ще більшим. Використовувати дешеву ручну працю, недоплачуючи працівникам, і не вкладати кошти в модернізацію – це просто стане неможливим в нових реаліях.
Будь-яке потрясіння призводить до інновацій. Найближчим часом з’являться нові продукти і товари, які будуть мінімізувати ризик вірусних захворювань – розумні будинки і розумні міста, призначені для комфортного життя, стануть не мрією, але метою.
Найскладніше передбачити соціальний ефект. Але дуже ймовірно, що в майбутньому з’являться віртуальні робочі місця, віддаленої роботи буде все більше, а особистих комунікацій все менше. Самоізоляція, як посттравматичний ефект – неминуча.